Wiele firm wysłało tymczasowo pracowników na home office, część zawiesiła działalność stacjonarną, w pełni przerzucając się na system pracy zdalnej. Sytuacja powoli wraca do normy, jednak jedno wiemy na pewno: praca w biurze w dobie koronawirusa nie będzie już taka, jak wcześniej. Jak przystosować biuro do nowych warunków? Czego oczekują pracownicy? Z jakimi problemami borykają się pracodawcy? O tym w naszym artykule.
Home office czy biuro?
Liczne badania pokazują, że znaczna część pracowników, mimo niewątpliwych zalet pracy zdalnej, preferuje pracę stacjonarną. Jako zalety pracy w biurze wymieniane są najczęściej: spotkania służbowe, towarzyskie i poczucie przynależności do grupy, a także warunki pracy. Oczekiwania pracowników skontrastowane są z doświadczeniem pracodawców – sytuacja wymusiła nagłą zmianę koncepcji zarządzania firmą i przejście na tryb zdalny – wielu miejscach pracy ten system się sprawdził, dlatego nie wszyscy pracodawcy decydują się na powrót do sposobu funkcjonowania sprzed koronawirusa.
Firmy, których biura funkcjonować będą w trybie stacjonarnym, muszą dostosować się do reżimu sanitarnego i zapewnić swoim pracownikom poczucie bezpieczeństwa. W tym kontekście nie bez znaczenia jest nowa organizacja przestrzeni w biurze.
Organizacja przestrzeni w biurze a koronawirus
Konieczność zachowania reżimu sanitarnego wymusza na pracodawcach, ale i pracownikach, do odnalezienia się w nowej, post-covidowej rzeczywistości. Zmiany w organizacji przestrzeni uwzględniać muszą nie tylko wytyczne dot. bezpieczeństwa. ale i potrzeby prywatności, bliskości, a także stworzenie warunków do wydajnej pracy. Jak pogodzić pracę w biurze i wytyczne związane z koronawirusem?
Zadzwoń lub napisz do nas!
Nowy podział przestrzeni
Zalecany dystans społeczny wymusza zmianę koncepcji wykorzystania pomieszczeń. Popularne w ostatnich latach przestrzenie typu open space dobrze jest podzielić na mniejsze stanowiska za pomocą mebli biurowych, regałów czy szklanych ścianek działowych. Pomocne mogą być także budki akustyczne. Zapewnienie pracownikom poczucia przytulności, prywatności i bezpieczeństwa wpływa pozytywnie na ich wydajność, dlatego warto przearanżować dotychczasowe rozwiązania.
Mniej pracowników na tej samej powierzchni
Na poczucie bezpieczeństwa, zarówno tego psychicznego, jak i fizycznego, wpływa także zachowanie odpowiedniego dystansu społecznego. Biura po koronawirusie pomieszczą mniej osób niż wcześniej, właśnie ze względu na zalecane odległości pomiędzy biurkami, które wynoszą ok. 1,5-2 metrów. Zalecenia te tyczą się wszystkich pomieszczeń, także sal konferencyjnych i open space`ów. Praca w biurze będzie wyglądała więc inaczej niż przed koronawirusem.
Nowy układ
Zmiana zagęszczenia pracowników wymusza także zmianę geometrii stanowisk. Jeden długi stół nie będzie już dobrym rozwiązaniem, bo pracownicy usiąść będą mogli co drugie miejsce, by zachować odpowiedni dystans. Rozłączenie stołów, zaaranżowanie nowych stref, zapewniających prywatność i dystans fizyczny to rozwiązania, które w są niezbędne.
Sprawdź także:
Jak urządzić recepcję, by na dzień dobry zachwycała odwiedzających?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.
Jakie kolory w biurze w roku 2023 będą modne?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.
Czy designerskie biuro będzie ponadczasowe?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.
Strefa relaksu w biurze – jak ją zaaranżować?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.
Trend żywych = zielonych ścian. Minie czy rozwinie swój design?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.
Projektowanie biur w pigułce
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.
Jak urządzić gabinet?
Jak urządzić gabinet? Przed tym trudnym pytaniem stoi wielu przedsiębiorców, zarówno tych, którzy działają na rynku od kilka lat, jak i firmy dopiero wchodzące w świat biznesu. Nie ulega wątpliwości, że aranżacja gabinetu powinna skupiać się na stworzeniu funkcjonalnej przestrzeni o walorach estetycznych i podkreślających profesjonalizm. W jaki sposób osiągnąć ten efekt?
Urządzenie biura dla każdego rodzaju firmy
Szukasz inspiracji i chcesz wiedzieć, jak urządzić biuro? Istnieje przynajmniej kilka skutecznych metod, którymi należy się kierować przy urządzaniu pomieszczeń biurowych dla firmy. Niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z prężnie działającym koncernem, czy też z małą firmą, świadczącą usługi dla niewielkiej grupy klientów, na początku trzeba stworzyć projekt.
KONTAKT +
showroom + WARSZAWA (siedziba)
ul. Gościnna 13
05 – 082 Blizne Łaszczyńskiego
Zadzwoń lub napisz do nas!
+48 22 843 33 00
hello@officeplus.pl
Dane firmy
NIP: 1182234849
REGON: 521001275
KRS: 0000945607
BDO: 000567059
showroom + GDAŃSK
ul. Spichrzowa 14
80-750 Gdańsk
gdansk@officeplus.pl
showroom + KRAKÓW
ul. Willowa 77
32-085 Modlniczka
krakow@officeplus.pl
biuro + POZNAŃ
ul. Świętego Michała 43
61-119 Poznań
poznan@officeplus.pl
biuro + OPOLE
ul. Kępska 2G
45-129 Opole
opole@officeplus.pl